De kracht van eventmanagers
Samen met twee vrienden ben ik een heel ambitieus plan begonnen, we willen namelijk allen eventmanagers worden. Alle drie hadden we dit idee echt al tijden en we wilden er iets mee doen. Natuurlijk begin je dan met je af te vragen wat er nog mist hier in de stad. Daar kunnen we zelf wel op komen, maar het in interessanter aan het uitgaanspubliek te vragen wat zij allemaal nog missen in het aanbod dat er is. En toen we dat gedaan hadden bleken er echt nog interessante dingen uit te komen. Het is echt niet zo dat we denken: jij vraagt, wij draaien, maar je kan toch best een beetje uitgaan van wat er leeft onder de mensen. Zo is er een muziekstroming echt ondervertegenwoordigd hier in de stad en wij zijn in die marge gedoken, we hebben het gat opgevuld waar nog nooit iemand zich aan had gewaagd.
De primeur voor ons als eventmanagers
Het eerste feestje. Zenuwen alom natuurlijk. Zou het allemaal wel goed gaan, zouden de dj’s wel goed draaien, zou er überhaupt publiek op afkomen? We hadden ons voor niks zorgen gemaakt, want als eventmanagers die we echt zijn hadden we van tevoren gezorgd voor goede publicatie en hadden we kennelijk genoeg mensen getriggerd om erop af te komen, hadden we genoeg mensen nieuwsgierig weten te maken. Ik denk dat dat heel belangrijk is aan het zijn van eventmanagers, namelijk dat je goed aan promotie weet te doen en precies op zoek weet te gaan naar de doelgroep die je probeert te bereiken. Bovendien is het ook nog eens de bedoeling dat je een feestje, en zeker zo’n primeur als dit, weet te hypen – dat het zo’n event wordt waar iedereen bij wil zijn geweest.